Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015

Get Smart: 8 δραστηριότητες που θα σε κάνουν πιο έξυπνη!

Όλοι μας έχουμε τα χόμπι μας,τα πράγματα που αγαπάμε να κάνουμε και τις ασχολίες,για τις οποίες πάντα βρίσκουμε χρόνο.Κινηματογράφος,βιβλία,κολύμβηση,επιτραπέζια παιχνίδια...Πώς θα σου φαινόταν όμως,αν μέσα από τον ελεύθερο χρόνο σου,ανέβαζες λίγο τον δείκτη ευφυίας σου;

Ας δούμε μερικές δραστηριότητες που μπορείς να αποκτήσεις για να μην φαίνεσαι μόνο,αλλά να γίνεις πιο έξυπνη.

- Μάθε μια ξένη γλώσσα
Έχεις λατρεία στους ξένους πολιτισμούς,τις κουλτούρες και την γλώσσα κάποιας συγκεκριμένης χώρας που ίσως πάντα ήθελες να επισκεφτείς;Προετοίμασε λοιπόν το ταξίδι σου.



Μαθαίνοντας την γλώσσα που σ' ενδιαφέρει,θα εμβαθύνεις και στον πολιτισμό της εκάστοτε χώρας,ενώ θα φτάσεις την επικοινωνία σου σε άλλο επίπεδο.Το ιδανικότερο είναι να προχωρούμε στην εκμάθηση μιας γλώσσας στην παιδική μας ηλικία.Αν,ωστόσο,αυτό δεν ήταν εφικτό για οποιονδήποτε λόγο,ποτέ δεν είναι αργά να "γυμνάσεις" τον εγκέφαλό σου.Θα αποκτήσεις μεγαλύτερη ικανότητα στην επίλυση προβλημάτων,το μυαλό σου θα στροφάρει πιο γρήγορα και θα φτάσεις ακόμη και στο επίπεδο να σκέφτεσαι στην γλώσσα που έμαθες.Οι ειδικοί λένε πως,όταν συμβεί αυτό,ξέρεις πια πως μιλάς την ξένη γλώσσα άψογα.Δεν σου είναι ξένη πια δηλαδή.


- Ασχολήσου με πνευματικά παιχνίδια
Τα παιχνίδια αυτά θα σε βοηθήσουν να σκέφτεσαι πιο γρήγορα και να μην "κολλάς" ακόμη και στα πιο δύσκολα.Αν λοιπόν,σου αρέσουν οι γρίφοι και τα παιχνίδια που απαιτούν το 100% της προσοχής σου,δοκίμασε να παίξεις και δεν θα το μετανιώσεις.Σύμφωνα με τους επιστήμονες,η ενασχόληση με γρίφους ή παρόμοια παιχνίδια,μπορεί να μειώσει έως και στο 60% τον κίνδυνο για άνοια στην μετέπειτα ζωή ενός ατόμου.Το σκάκι,τα σταυρόλεξα και το sudoku θεωρούνται από τις ιδανικότερες ασχολίες και σε συνδυασμό με μια υγιεινή διατροφή,έχεις την ευκαιρία να κρατήσεις σε εγρήγορση τον εγκέφαλό σου,αλλά και το πεπτικό σου σύστημα,για πολλά πολλά χρόνια.

- Παίξε βιντεοπαιχνίδια

Ναι,μπορεί να λένε ότι πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους εθισμούς και να έχει συνδεθεί με επεισόδια κάποιων παθήσεων εξαιτίας της βίας που προβάλλει συστηματικά.Αν όμως,ασχοληθείς με μέτρο,μπορείς να κάνεις απίστευτο καλό στον εγκέφαλό σου.Πολλές μελέτες έχουν δείξει πως παίζοντας βιντεοπαιχνίδια,μπορείς να βελτιώσεις τα αντανακλαστικά σου και την παράλληλη λειτουργία των ματιών με τα άκρα σου,πράγμα που μεγαλώνοντας θα έχει ουσιώδη σημασία.Επίσης,βελτιώνεται η κριτική ικανότητα του ατόμου,καθώς η ταχύτητα που υπάρχει στα παιχνίδια αυτά,απαιτεί την επίσης ταχύτατη λήψη αποφάσεων για τις επόμενες κινήσεις που θα χρειαστεί να πραγματοποιηθούν.Και ποιος δεν χρειάζεται μια τέτοια ικανότητα;

- Ξεκίνα μια συλλογή από γραμματόσημα,κέρματα ή ό,τι άλλο σου αρέσει

Είτε το πιστεύεις είτε όχι,πρόκειται για μια δραστηριότητα που ανεβάζει το επίπεδο της διανόησής σου.Σε βοηθά να αντιλαμβάνεσαι καλύτερα τον κόσμο γύρω σου,σε κάνει πιο περίεργο με το αντικείμενο που αναζητάς και σου ανοίγονται νέοι ορίζοντες για την προέλευσή του.Κι όταν κάποτες ολοκληρώσεις τις συλλογές σου που με τόσο μεράκι έφτιαξες,μπορείς να τις χαρίσεις στα αγαπημένα σου πρόσωπα.Είναι σίγουρα μια ιδέα για δώρο που περιέχει κόπο,σκέψη και αγάπη.

- Φτιάξε παζλ
Από την παιδική μας κιόλας ηλικία,είναι από τα πρώτα παιχνίδια με τα οποία ασχολούμαστε.Η αναζήτηση των κατάλληλων κομματιών ενεργοποιεί το μυαλό σου και αναμφισβήτητα,σε κάνει να σκέφτεσαι καλύτερα και πιο γρήγορα.Άσε που στο τέλος,το κορνιζάρεις κιόλας κι ο κόπος σου δεν πάει χαμένος.



- Διάβασε!
Χωρίς αμφιβολία,το διάβασμα κάνει πιο έξυπνο τον καθένα μας,ανεξαρτήτως IQ.Το καλύτερο;Υπάρχουν εκατοντάδες εκατομμύρια βιβλία,ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός και σε όλη σου την ζωή δεν θα διαβάσεις ούτε τα μισά από αυτά.Όχι επειδή δεν θέλεις,αλλά επειδή πρακτικά δεν μπορείς.Τα βιβλία ανοίγουν τους ορίζοντές σου για άλλους κόσμους,ιδέες,αντιλήψεις,προάγουν την σκέψη,εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό σου,ενδυναμώνουν την φαντασία,σε ταξιδεύουν ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα μέρη,και μέσα σ' όλα αυτά,σου χαρίζουν γνώση που όπως είναι γνωστό,είναι δύναμη.Αν λοιπόν,θέλεις να ξεκινήσεις το διάβασμα,κάνε μια λίστα με τα βιβλία που σκοπεύεις να διαβάσεις.Το διάβασμα θα κρατά το μυαλό σου αφυπνισμένο και συγκεντρωμένο,πράγμα που θα σε βοηθήσει και σε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα.Αν βέβαια,το διάβασμα σου προκαλεί αλλεργία επειδή το έχεις συνδέσει με το σχολείο,μπορείς να διαβάσεις κάτι πιο ελαφρύ,όπως περιοδικά ή κόμικ.Θα σου κάνουν το ίδιο καλό.


- Μάθε ένα μουσικό όργανο
Η μουσική ενώνει τους πάντες,κρύβει όλα τα συναισθήματα και ναι,η αντίληψή της θεωρείται προνόμιο των έξυπνων ανθρώπων.Όπως και με τις ξένες γλώσσες βέβαια,όσο μικρότερος τόσο πιο εύκολα μαθαίνεις.Είπαμε όμως,ποτέ δεν είναι αργά.Με λίγη επιμονή μπορείς να μάθεις να παίζεις το αγαπημένο σου όργανο,και με λίγη περισσότερη,μπορείς να ασχοληθείς και με άλλα.


- Πλέξιμο

Μπορείς να νόμιζες πάντα πως πρόκειται για μια ασχολία που αφορά ηλικιωμένους,αλλά γελιέσαι.Είναι από τις πιο δημιουργικές δραστηριότητες και σε βοηθά να ακονίσεις το μυαλό σου χρησιμοποιώντας την φαντασία σου,ενώ ταυτόχρονα σε γυμνάζει και σε χαλαρώνει.Ξέρεις τί είναι πρέπει να σκεφτείς από πού θα περάσεις από 'δώ κι από 'κεί θηλιές,ενώ την ίδια στιγμή τα χέρια σου είναι απασχολημένα με βελόνες;Για να μην πούμε για το ψιλό βελονάκι που θέλει μάτι αετίσιο.Την επόμενη φορά που θα δεις την γιαγιά σου να πλέκει,αναγνώρισέ της τουλάχιστον,τον κόπο που έκανε για να φοράς εσύ τα ωραία σου κασκόλ ή πουλόβερ ή για να έχεις να παραπονιέσαι ότι η προίκα σου είναι γεμάτη σεμεδάκια.



Αν λοιπόν,αισθάνεσαι πως ήρθε η ώρα να...τονώσεις λίγο του IQ σου,μπορείς να το κάνεις.Μένει μόνο να διαλέξεις τον τρόπο που σου ταιριάζει.














»
Read more »

A hard day's night:Αισθάνεσαι κουρασμένη συνεχώς;Μάθε γιατί και πώς θα το αντιμετωπίσεις!

Η κούραση είναι σύνηθες φαινόμενο σε δραστήριους ανθρώπους,όπως οι περισσότεροι σήμερα,μιας και το απαιτεί η καθημερινότητα.Γιατί μερικές φορές όμως,αισθάνεσαι πως δεν μπορείς να σηκωθείς από το κρεβάτι;

Οι πιο συνηθισμένες αιτίες κόπωσης συνδέονται απόλυτα με τον τρόπο ζωής σου σε καθημερινή βάση.


- Διατροφικές συνήθειες
Ο καφές σε συνδυασμό με μεγάλη ποσότητα ζάχαρης δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.Σίγουρα θα έχεις διαβάσει τα πλεονεκτήματα της κατανάλωσης σκέτου καφέ.Αντί λοιπόν,να βάζεις ζάχαρη στον καφέ σου,προτίμησε να...γλυκαθείς από αλλού.Όπως συνιστούν οι ειδικοί,μια φρουτοσαλάτα είναι το ιδανικό σνακ για να λάβεις την καθημερινή σου γλυκιά δόση.Και μην ξεχνάς πως σάκχαρα δεν κρύβονται μόνο σε ό,τι γλυκό τρως,αλλά σε όλες τις τροφές.Επιλέγοντας σοφά λοιπόν,πώς θα διαμορφώσεις την διατροφή σου,αποκτάς καλύτερο δείκτη μάζας σώματος,πιο υγιές βάρος και περισσότερη ενέργεια.


- Ύπνος
Οι ώρες που κοιμάσαι,τόσο σε αριθμό,αλλά και σε ποιότητα,παίζουν καθοριστικό ρόλο στην διάθεση και την ενέργειά σου.Πολλοί άνθρωποι δεν κοιμούνται αρκετά ή κοιμούνται σε λάθος ώρες.Μην ξεχνάς όμως,πως ο νυχτερινός ύπνος δεν αναπληρώνεται.Αν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων,καλύτερα να αποφύγεις την καφεΐνη και το αλκοόλ πριν τον ύπνο.Αν επίσης,το υπνοδωμάτιό σου διαθέτει τηλεόραση,μετακίνησέ την.Η τηλεόραση ούτε σε ξεκουράζει ούτε σε βοηθά να κοιμηθείς.Αντιθέτως,προκαλεί σύγχυση και το επόμενο πρωί αισθάνεσαι κουρασμένη.

- Άσκηση
Η γυμναστική,έστω και το καθημερινό περπάτημα για μισή μόνο ώρα,σε βοηθά να γεμίσεις ενέργεια,ενώ ταυτόχρονα σε ενδυναμώνει και σε χαλαρώνει.Η συχνότητα της άσκησης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο,ενώ οι ειδικοί προτείνουν να έχουν περάσει τουλάχιστον τρεις ώρες από την ώρα της άσκησης μέχρι να πας στο κρεβατάκι σου.


Και όχι,η συχνή άσκηση δεν σε κουράζει περισσότερο,όπως ίσως νομίζεις.Αντίθετα,μειώνει την όρεξη,σε σχέση με άτομα που δεν αθλούνται.Θέλεις ενέργεια;Ξεκίνα γυμναστική σήμερα κιόλας!
- 40 λεπτά άσκησης για 4 ημέρες κάθε εβδομάδα αρκούν για να είσαι σε φόρμα.
- Αφού ξεκινήσεις,τα αποτελέσματα θα είναι ορατά σε ένα μήνα περίπου.Σε έξι μήνες,δεν θα ξέρεις τί θα πει κόπωση.




Αν βέβαια,ακολουθήσεις το ίδιο πρόγραμμα και σε ένα μήνα δεν δεις κάποια βελτίωση,τότε θα πρέπει να κάνεις κάποιες εξετάσεις για να διαπιστώσεις αν η κόπωση οφείλεται κάπου αλλού.


Θα μπορούσε όμως να είναι κάτι άλλο;

Μην σκέφτεσαι αρνητικά και μην βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα.Αν όμως,έχεις την εντύπωση πως όντως πρόκειται για κάτι που δεν μπορείς να ελέγξεις με πιο απλούς τρόπους,είναι καλό να κάνεις εξετάσεις.

Η μακροχρόνια κόπωση θα μπορούσε να οφείλεται σε:

- Αναιμία
Είναι από τις πιο συχνές αιτίες κόπωσης και διαπιστώνεται με απλές εξετάσεις αίματος.Πάσχουν συνήθως γυναίκες,ιδίως αυτές που αιμορραγούν πολύ τις ημέρες της περιόδου.Μια διατροφή πλούσια σε σίδηρο,κρέας και πράσινα λαχανικά,θα βοηθήσει στην ρύθμισή της.

- Ελλείψεις σε βασικά θρεπτικά συστατικά,όπως το κάλιο.Μια εξέταση αίματος αρκεί για να διαπιστωθεί υποκαλιαιμία.

- Προβλήματα με τον θυρεοειδή
Και ο υπερθυρεοειδισμός,αλλά και ο υποθυρεοειδισμός,μπορεί να προκαλέσουν κόπωση.Οι εξετάσεις για τον έλεγχο των ορμονών θα σε βοηθήσουν στην αξιολόγηση του προβλήματος και στην μετέπειτα αντιμετώπισή του.

- Διαβήτης
Άτομα που πάσχουν από διαβήτη συχνά βιώνουν επεισόδια ζάλης και έντονη κόπωση.Αν παρατηρήσεις θολότητα στην όρασή σου ή μεγάλη ποσότητα ούρων,κάνε μια εξέταση αίματος για να δεις πού βρίσκονται τα επίπεδα του σακχάρου σου.Ο διαβήτης προκαλεί πολυδιψία,γι' αυτό και μπορεί να πηγαίνεις συχνά στην τουαλέτα αργότερα.Επίσης προκαλεί πολυφαγία.

- Κατάθλιψη
Αν σε συνδυασμό με το αίσθημα κούρασης,αισθάνεσαι και θλίψη ή έχεις απώλεια όρεξης και δεν μπορείς να βρεις ευχαρίστηση σε όσα μέχρι πρότινος σου έδιναν χαρά,μην το κρατήσεις μέσα σου.Ο κατάλληλος γιατρός θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις κάθε αρνητικό συναίσθημα.

- Προβλήματα στον ύπνο
Αν τίποτα δεν μπορεί να σε κάνει να νιώσεις ξεκούραστη και μάλιστα ροχαλίζεις,θα ήταν καλό να απευθυνθείς σε έναν ειδικό.Η κόπωση ίσως οφείλεται σε άπνοια κατά την διάρκεια του ύπνου,καθώς δεν σου επιτρέπει να κοιμηθείς ποιοτικά.Αντιμετωπίζεται όμως,μην ανησυχείς.

- Καρδιακές παθήσεις που δεν έχουν διαγνωστεί
Η κούραση μπορεί να είναι σημάδι για κάποια πάθηση της καρδιάς,κυρίως στις γυναίκες.Αν παρατηρήσεις προβλήματα κατά την διάρκεια άσκησης που παλαιότερα για σένα ήταν παιχνιδάκι,ή αν αισθάνεσαι άβολα όταν ασκείσαι,ίσως χτυπάει το καμπανάκι για κάτι άλλο.Μην μένεις με την αμφιβολία και επισκέψου έναν γιατρό.


Πριν όμως αγχωθείς με τα πάντα και ψάχνεις αιτίες εκεί που δεν υπάρχουν,ξεκίνα από τα βασικά:
- καλός ύπνος
- προσεγμένη διατροφή
- τακτική άσκηση




Μερικές φορές η λύση ενός προβλήματος βρίσκεται στις πιο απλές αλλαγές. 
  














»
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...