Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015

A hard day's night:Αισθάνεσαι κουρασμένη συνεχώς;Μάθε γιατί και πώς θα το αντιμετωπίσεις!

Η κούραση είναι σύνηθες φαινόμενο σε δραστήριους ανθρώπους,όπως οι περισσότεροι σήμερα,μιας και το απαιτεί η καθημερινότητα.Γιατί μερικές φορές όμως,αισθάνεσαι πως δεν μπορείς να σηκωθείς από το κρεβάτι;

Οι πιο συνηθισμένες αιτίες κόπωσης συνδέονται απόλυτα με τον τρόπο ζωής σου σε καθημερινή βάση.


- Διατροφικές συνήθειες
Ο καφές σε συνδυασμό με μεγάλη ποσότητα ζάχαρης δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.Σίγουρα θα έχεις διαβάσει τα πλεονεκτήματα της κατανάλωσης σκέτου καφέ.Αντί λοιπόν,να βάζεις ζάχαρη στον καφέ σου,προτίμησε να...γλυκαθείς από αλλού.Όπως συνιστούν οι ειδικοί,μια φρουτοσαλάτα είναι το ιδανικό σνακ για να λάβεις την καθημερινή σου γλυκιά δόση.Και μην ξεχνάς πως σάκχαρα δεν κρύβονται μόνο σε ό,τι γλυκό τρως,αλλά σε όλες τις τροφές.Επιλέγοντας σοφά λοιπόν,πώς θα διαμορφώσεις την διατροφή σου,αποκτάς καλύτερο δείκτη μάζας σώματος,πιο υγιές βάρος και περισσότερη ενέργεια.


- Ύπνος
Οι ώρες που κοιμάσαι,τόσο σε αριθμό,αλλά και σε ποιότητα,παίζουν καθοριστικό ρόλο στην διάθεση και την ενέργειά σου.Πολλοί άνθρωποι δεν κοιμούνται αρκετά ή κοιμούνται σε λάθος ώρες.Μην ξεχνάς όμως,πως ο νυχτερινός ύπνος δεν αναπληρώνεται.Αν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων,καλύτερα να αποφύγεις την καφεΐνη και το αλκοόλ πριν τον ύπνο.Αν επίσης,το υπνοδωμάτιό σου διαθέτει τηλεόραση,μετακίνησέ την.Η τηλεόραση ούτε σε ξεκουράζει ούτε σε βοηθά να κοιμηθείς.Αντιθέτως,προκαλεί σύγχυση και το επόμενο πρωί αισθάνεσαι κουρασμένη.

- Άσκηση
Η γυμναστική,έστω και το καθημερινό περπάτημα για μισή μόνο ώρα,σε βοηθά να γεμίσεις ενέργεια,ενώ ταυτόχρονα σε ενδυναμώνει και σε χαλαρώνει.Η συχνότητα της άσκησης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο,ενώ οι ειδικοί προτείνουν να έχουν περάσει τουλάχιστον τρεις ώρες από την ώρα της άσκησης μέχρι να πας στο κρεβατάκι σου.


Και όχι,η συχνή άσκηση δεν σε κουράζει περισσότερο,όπως ίσως νομίζεις.Αντίθετα,μειώνει την όρεξη,σε σχέση με άτομα που δεν αθλούνται.Θέλεις ενέργεια;Ξεκίνα γυμναστική σήμερα κιόλας!
- 40 λεπτά άσκησης για 4 ημέρες κάθε εβδομάδα αρκούν για να είσαι σε φόρμα.
- Αφού ξεκινήσεις,τα αποτελέσματα θα είναι ορατά σε ένα μήνα περίπου.Σε έξι μήνες,δεν θα ξέρεις τί θα πει κόπωση.




Αν βέβαια,ακολουθήσεις το ίδιο πρόγραμμα και σε ένα μήνα δεν δεις κάποια βελτίωση,τότε θα πρέπει να κάνεις κάποιες εξετάσεις για να διαπιστώσεις αν η κόπωση οφείλεται κάπου αλλού.


Θα μπορούσε όμως να είναι κάτι άλλο;

Μην σκέφτεσαι αρνητικά και μην βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα.Αν όμως,έχεις την εντύπωση πως όντως πρόκειται για κάτι που δεν μπορείς να ελέγξεις με πιο απλούς τρόπους,είναι καλό να κάνεις εξετάσεις.

Η μακροχρόνια κόπωση θα μπορούσε να οφείλεται σε:

- Αναιμία
Είναι από τις πιο συχνές αιτίες κόπωσης και διαπιστώνεται με απλές εξετάσεις αίματος.Πάσχουν συνήθως γυναίκες,ιδίως αυτές που αιμορραγούν πολύ τις ημέρες της περιόδου.Μια διατροφή πλούσια σε σίδηρο,κρέας και πράσινα λαχανικά,θα βοηθήσει στην ρύθμισή της.

- Ελλείψεις σε βασικά θρεπτικά συστατικά,όπως το κάλιο.Μια εξέταση αίματος αρκεί για να διαπιστωθεί υποκαλιαιμία.

- Προβλήματα με τον θυρεοειδή
Και ο υπερθυρεοειδισμός,αλλά και ο υποθυρεοειδισμός,μπορεί να προκαλέσουν κόπωση.Οι εξετάσεις για τον έλεγχο των ορμονών θα σε βοηθήσουν στην αξιολόγηση του προβλήματος και στην μετέπειτα αντιμετώπισή του.

- Διαβήτης
Άτομα που πάσχουν από διαβήτη συχνά βιώνουν επεισόδια ζάλης και έντονη κόπωση.Αν παρατηρήσεις θολότητα στην όρασή σου ή μεγάλη ποσότητα ούρων,κάνε μια εξέταση αίματος για να δεις πού βρίσκονται τα επίπεδα του σακχάρου σου.Ο διαβήτης προκαλεί πολυδιψία,γι' αυτό και μπορεί να πηγαίνεις συχνά στην τουαλέτα αργότερα.Επίσης προκαλεί πολυφαγία.

- Κατάθλιψη
Αν σε συνδυασμό με το αίσθημα κούρασης,αισθάνεσαι και θλίψη ή έχεις απώλεια όρεξης και δεν μπορείς να βρεις ευχαρίστηση σε όσα μέχρι πρότινος σου έδιναν χαρά,μην το κρατήσεις μέσα σου.Ο κατάλληλος γιατρός θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις κάθε αρνητικό συναίσθημα.

- Προβλήματα στον ύπνο
Αν τίποτα δεν μπορεί να σε κάνει να νιώσεις ξεκούραστη και μάλιστα ροχαλίζεις,θα ήταν καλό να απευθυνθείς σε έναν ειδικό.Η κόπωση ίσως οφείλεται σε άπνοια κατά την διάρκεια του ύπνου,καθώς δεν σου επιτρέπει να κοιμηθείς ποιοτικά.Αντιμετωπίζεται όμως,μην ανησυχείς.

- Καρδιακές παθήσεις που δεν έχουν διαγνωστεί
Η κούραση μπορεί να είναι σημάδι για κάποια πάθηση της καρδιάς,κυρίως στις γυναίκες.Αν παρατηρήσεις προβλήματα κατά την διάρκεια άσκησης που παλαιότερα για σένα ήταν παιχνιδάκι,ή αν αισθάνεσαι άβολα όταν ασκείσαι,ίσως χτυπάει το καμπανάκι για κάτι άλλο.Μην μένεις με την αμφιβολία και επισκέψου έναν γιατρό.


Πριν όμως αγχωθείς με τα πάντα και ψάχνεις αιτίες εκεί που δεν υπάρχουν,ξεκίνα από τα βασικά:
- καλός ύπνος
- προσεγμένη διατροφή
- τακτική άσκηση




Μερικές φορές η λύση ενός προβλήματος βρίσκεται στις πιο απλές αλλαγές. 
  














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...