Παρασκευή, 19 Ιουλίου 2013

Health Alert:Ημικρανία;5 σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής σου για να την ελέγξεις

Οι ημικρανίες είναι πολύ συχνό φαινόμενο,κυρίως στις γυναίκες,τις οποίες ταλαιπωρούν σε μεγάλο μέρος της ζωής τους.Είναι πολύ ενοχλητικές και εκτός από τον πόνο που προκαλούν,σου στερούν την ικανότητα συγκέντρωσης.Σε πολύ κόσμο η ημικρανία είναι μόνιμη επισκέπτρια,με αποτέλεσμα να έχουν δοκιμάσει τα πάντα.Ανάμεσα σε αυτά είναι ο βελονισμός,η βιοανάδραση,βότανα,αντιεπιληπτικά φάρμακα,ακόμη και Botox.Το μυστικό για να διαχειριστεί κάποιος την ημικρανία και ουσιαστικά να την ξεπεράσει,είναι να βρει τι την πυροδοτεί.Στον καθένα άλλωστε,είναι διαφορετική και τον επηρεάζει με άλλο τρόπο.

Ας δούμε μερικούς τρόπους για να κρατήσεις την ημικρανία σου υπό έλεγχο:


1. Βάλε πειθαρχία στην ζωή σου
Αν η ημικρανία ήταν άνθρωπος,θα ήταν δύστροπη και μουρτζούφλα.Δεν της αρέσει καθόλου ο ενθουσιασμός,οι δυνατές συγκινήσεις.Οπότε όταν η ζωή σου αναστατώνεται,βρίσκει την ευκαιρία να κάνει την εμφάνισή της.Σύμφωνα με τους νευρολόγους πρέπει "να είμαστε βαρετοί",να διατηρούμε ένα σταθερό καθημερινό πρόγραμμα δραστηριοτήτων.Πρέπει να κοιμόμαστε την ίδια ώρα κάθε βράδυ και να ξυπνάμε την ίδια ώρα κάθε πρωί,με την προϋπόθεση πως κοιμόμαστε επαρκώς κι όχι λιγότερο ή περισσότερο.Επίσης,πρέπει να τηρούμε σταθερό ωράριο στα γεύματά μας.
Φυσικά,αυτό δεν γίνεται να τηρείται πάντα με ευλάβεια.Αν λοιπόν,πρόκειται για κάποιο λόγο να βγούμε από το πρόγραμμά μας,πρέπει να φροντίσουμε οι κινήσεις μας να είναι μεθοδικές ενάντια στην ημικρανία.Αν για παράδειγμα,έχεις πτήση πολλών ωρών το πρωί,φρόντισε να ξυπνήσεις τουλάχιστον 3 ώρες νωρίτερα,ώστε το jet-lag να μην σε ταλαιπωρήσει.Αντιστοίχως,πήγαινε για ύπνο νωρίτερα από το κανονικό για να την ξεγελάσεις.

2. Φρόντισε το σώμα σου
Δεν είναι περίεργο που η ημικρανία εμφανίζεται σε άτομα που παραμελούν το σώμα τους με το να αφυδατώνονται ή να παραλείπουν τα γεύματά τους.Τα άτομα που υποφέρουν από αυτήν,είναι πολύ πιο ευάλωτα και ευερέθιστα.Φρόντισε πάντα να έχεις μαζί σου ένα μπουκαλάκι νερό και ένα μικρό σνακ,όπως ένα φρούτο ή μερικά crackers,τα οποία θα σου δώσουν τον απαραίτητο συνδυασμό πρωτεϊνών και υδατανθράκων.

3. Πρόσεχε την διατροφή σου
Οι ειδικοί λένε πως δεν υπάρχει τίποτα που να αρέσει στην ημικρανία περισσότερο,από ένα κακό διατροφικό πρόγραμμα.Και όπως αναφέρουν οι νευρολόγοι,οι μισοί τουλάχιστον από τους ασθενείς τους,είναι σε θέση να αναγνωρίσουν ποιες τροφές τους προκαλούν ημικρανία.
Οι περισσότερες τροφές δυστυχώς,είναι αυτές που μας αρέσουν.Η σοκολάτα,για παράδειγμα,δεν είναι ότι καλύτερο αν έχεις ημικρανίες.Η εμφάνισή τους βέβαια,εξαρτάται και από την ποσότητα που θα καταναλώσεις.Αν η συγκεκριμένη τροφή πυροδοτεί την ημικρανία σου,η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας είναι πιθανό να προκαλέσει την εμφάνισή της.
Πολλές τροφές που έχουν συνδεθεί με την ημικρανία,περιέχουν μια χημική ουσία,την τυραμίνη,η οποία εμφανίζεται στα τρόφιμα φυσικά καθώς αυτά παλιώνουν.Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα καπνιστά και παστά κρέατα,αλλά και πολλά τυριά.Αν υποψιαστείς πως το τυρί σου προκαλεί ημικρανία,προσπάθησε να τρως λευκά κυρίως τυριά,όπως προβολόνε,μοτσαρέλα,τυρί κρέμα ή τυρί cottage.
Άλλες τροφές,η κατανάλωση των οποίων μπορεί να συνοδεύεται από ημικρανία,είναι η ασπαρτάμη και τεχνητά γλυκαντικά,καφεΐνη και αλκοόλ.
Έκπληξη αποτελεί επίσης,πως ένα κοκτέιλ είναι πιο ακίνδυνο από μια μπύρα ή κρασί,όπως εξηγούν όμως οι ειδικοί,πρόκειται για ποτά που έχουν υποστεί ζύμωση,έχουν ωριμάσει με τον χρόνο και περιέχουν θειώδη άλατα.Έτσι,είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν ημικρανία από ότι τα οινοπνευματώδη.


4. Βάλε κίνηση στην ζωή σου
Η καθημερινή άσκηση βοηθά πολύ,ειδικά όταν ξεκινάς την ημέρα σου με αυτήν,αναφέρουν οι ειδικοί.Μελέτες έχουν δείξει,πως η yoga είναι εξαιρετικά ευεργετική στην μάχη ενάντια στην ημικρανία.
Ωστόσο,η άσκηση έχει τα αντίθετα αποτελέσματα σε μερικά άτομα.Οι έντονες,γρήγορες κινήσεις προκαλούν αφυδάτωση και άρα την εμφάνιση της ημικρανίας.Γι' αυτό,αν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία ατόμων,φρόντισε ακόμη και στην άσκηση,να παραμένεις ενυδατωμένη.
Για καλύτερα αποτελέσματα,συμβουλέψου πρώτα τον γιατρό σου.

5. Μείωσε το άγχος
Το άγχος είναι ο καλύτερος φίλος της ημικρανίας στις μέρες μας.Ίσως να μην μπορείς να το βγάλεις εντελώς από την ζωή σου,μπορείς όμως να το ελαττώσεις σημαντικά για να μην αντιμετωπίζεις σοβαρά προβλήματα.Ευτυχώς,υπάρχουν τεχνικές και μέθοδοι για την διαχείριση του άγχους,όπως η βιοανάδραση,ο διαλογισμός και γνωστικές στρατηγικές συμπεριφοράς,οι οποίες είναι απολύτως επιτακτικές για ανθρώπους με συχνούς πονοκεφάλους.


- Κράτησε ημερολόγιο για να διαπιστώσεις ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την ευαισθησία σου και παίζουν ρόλο στην εμφάνιση μιας ημικρανίας.Πώς;

1. Σημείωσε καθημερινά,τι έφαγες,τι ήπιες και πότε.Αν και πότε έκανες γυμναστική.Πότε πήγες για ύπνο και πότε ξύπνησες.Επίσης,αν αντιμετώπισες άγχος και για ποιο λόγο.
2. Σημείωσε πότε είχες ημικρανία.
3. Μερικές εβδομάδες αργότερα,κοίταξε το ημερολόγιό σου και φτιάξε το πλάνο σου για να πολεμήσεις την ημικρανία.


Βέβαια,δεν μπορείς να ελέγξεις τα πάντα και συνεπώς να τα αντιμετωπίσεις.Πολλοί άνθρωποι,για παράδειγμα,επηρεάζονται τόσο από τις ισχυρές μυρωδιές,με αποτέλεσμα την ημικρανία.Πόσο συχνά όμως,μπορείς να σκοτώσεις την συνάδελφό σου για το πατσουλί που φόρεσε στο γραφείο;
Αντιμετώπισε λοιπόν,αυτά που μπορείς,αφού πρώτα τα αναγνωρίσεις,και θα δεις πως η ανακούφιση είναι εφικτή.

* Αν δεν έχεις διαπιστώσει πώς προκαλούνται οι ημικρανίες σου και τι τις πυροδοτεί,φρόντισε να επισκεφτείς μεταξύ άλλων και κάποιον οδοντίατρο.Είναι σύνηθες,προβλήματα στα δόντια,να προκαλούν απαίσιους πονοκεφάλους.

















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...